תתעדו את הקריירה שלכם באלבום דיגיטלי

 

הגלדיאטור של היום אינו לבוש בחליפת שריון מתכת, הוא לובש חולצה צנועה, מכנסיים מגוהצים, ובמקרה הטוב עניבה מלאת חן. ההתנגדות שלו לא מגיעה מתוך כלוב אריות רעבים, והנשק שלו לא עשוי מגרזן. הנשק שלו הוא אוסף של דפים מכוסים כתב דפוס, איתם הוא הולך להציע את עצמו בשדה הקרב העתידני, הקולוסאום של עולם העסקים. אותם דפים בוודאי מכילים את קורות חייו הרבים, אשר בסופו של יום, יכריעו אם הגלדיאטור המודרני חוזר הביתה מובס או כשידו על העליונה. הכיצד לתעד את הקריירה שלכם, זו שאלה שטומנת בחובה מדע שלם, אמנות יאמרו אחרים, אבל איך שלא יהיה, אין זה דבר שניתן להקל בו ראש. כי המקל בו ראש, סופו כי ייכרת, בהשאלה מהקולוסאום האמור.

הצעד החשוב והיעיל ביותר יהיה לעדכן את קורות החיים שלכם באופן קבוע. הוספת כל הישג והישג, בזמן שהוא מושג, בזמן שאתם עדיין 'שוחים' בתוך כל ההקשרים הרלוונטיים אליו, תהיה הדרך היעילה לשמר את אותם הישגים. רעיון נוסף הוא לנהל יומן פעילות יומי או שבועי, המפרט כל משימה שביצעתם באופן פרטני, על מנת להתחבר בסופו של דבר לנקודות כלליות, שיש אפשרות להקיש עליהן, על ידי ממשק מחשב מפותח, או סתם על ידי יומן ידני, מקושר בחיצים, ועל ידי כך לבחון כל נקודה כללית לפרטיה.

הדגשת ההישגים והחוויות שלכם, קרדינלים לבניית קורות חיים אינטראקטיביים, שיוכלו לעניין ואף לבדר את הקוראים בהם, מה שעשוי להוסיף לכם נקודות זכות ויתרון יחסי על קו הגמר, בהתמודדות מול מועמדים אחרים למשרת עבודה זו או אחרת.

כמו כן חשוב מאוד לאחסן את כל המחמאות והחיזוקים החיוביים שאתם מקבלים מהממונים עליכם לעבודה. אלה עשויים להיות בצורה של מיילים, או אפילו מחמאות בעל פה שניתנו לכם במהלך מפגש לא פורמאלי, או במצגת מול לקוחות, במקרה כזה, הוציאו את כרטיס הביקור של המחמיא, רשמו על גביו את המחמאה, ותייקו אותה לאחר מכן ביחד עם קורות חייכם. קישורים כאלה יכולים בבוא היום לצוץ ולהועיל. לדוגמא, אם אתם מתראיינים לחברה שעובדת עם אותו לקוח שמאוד אהב מצגת שלכם, תוכלו תמיד לציין את שמו, לאו דווקא את המחמאה שהוא נתן, כי זה יכול להיראות קטנוני, ולשלוח את מראיינכם לקבל את חוות דעתו. חשוב שתזכרו בכל רגע נתון היכן אתם ממוצבים, ועבודה רחבת היקף תיעודי מבחינתכם, תפתח לכם עוד ועוד אופציות בזמן אמת, שתהיו ערוכים אליהן.

אם העבודה שלכם הייתה הגורם להצלחת החברה באופן כללי, או בנקודה מסוימת באופן פרטני, אל תהססו לתעד נקודות ומשתנים חשובים בתיעוד אותה הצלחה, על מנת לציין זאת ברבים בבוא היום. כמובן בהנחה והדבר אינו בגדר סוד מסחרי של המערכת אשר עבדתם עבורה.

אומרים שתמונה שווה אלף מילים. לעיתים קרובות בקריירה שלכם אתם צריכים לתור למקומות, לפגוש מגוון רחב של אנשים... אל תהססו לצלם תמונות, תוך כדי העבודה, תוך כדי פעילויות שיש להן השפעה על אנשים נוספים בארגון או מחוצה לו. עבודה בקרב אנשים מחייכים, גם אם רק ברמה הפסיכולוגית, כי הרי ידוע שכל אחד יכול לחייך למצלמה ברגע נתון, ולא קשה למצוא ניצבים שיתנדבו לתמונה כזו, עשויה בהחלט להיות ברת השפעה. מישהו יעז לומר שהפסיכולוגיה לא חשובה?!