אלבום תמונות דיגיטלי – פתרון מתבקש לקטלוג בגדי מעצבים

 

 

אלבום תמונות דיגיטאלי הוא חידוש של השנים האחרונות אשר מתאים למצבים רבים, ופותר עבור אנשים רבים את הבעיה הכרוכה בהרגל הנפוץ לאגור אלפי תמונות על גבי המחשב אך לא להדפיס אף אחת מהן.אך כאמור אלבום תמונות דיגיטאלי ממלא פונקציות רבות בחיים ועוזר לפשט את משימת הצגת התמונות למטרה זו או אחרת. אחת המטרות לשמן נאלצים אנשים רבים להציג תמונות באופן מסודר ומעוצב היא לצרכי מכירה. "קטלוג" הוא השם המוכר לכך – סידור, איגוד והצגת תמונות בחוברת אחת מרוכזת, תמונות אשר מתעדות מוצרים מתחום מסוים ומשמשות לצרכי שיווק אותו מוצר.

 

דוגמה מצוינת לתחום בו קטלוג יפה ומסודר הוא בגדר חובה, ואשר אלבום תמונות דיגיטאלי יכול לפשט בו את מלאכת הכנת הקטלוג באופן משמעותי, הוא תחום בגדי המעצבים.

בגדי מעצבים נחשבים לתחום משנה בעולם האופנה, ולבגדים בעלי קהל לקוחות פרטני ואקסקלוסיבי. לכן, דרכי השיווק של בגדי מעצבים הם מעט שונים מאלו של בגדים רגילים. במקרה של בגדי מעצבים מושם פחות דגש על פרסום המוני (פרסומות בטלוויזיה ובעיתון למשל), ויותר דגש על שיווק פרטני (לדוגמה – קטלוג הנשלח לבית הלקוח על פי רשימת תפוצה). הכנת קטלוג איכותי ומרשים היא יעד שיווקי מתבקש במקרה זה, יעד אשר ניתן להשיגו בקלות באמצעות הכנת אלבום תמונות דיגיטאלי.

 

אלבום תמונות דיגיטאלי – עשה זאת בעצמך

 

הפשטות הכרוכה בהכנת אלבום תמונות דיגיטאלי היא אחד המאפיינים המרכזיים אשר הופכים את האלבום הדיגיטאלי למנת חלקם של כל אחד ואחת מאיתנו, במיוחד במקרה של מעצבי אופנה.

מעצבי אופנה הם אנשים בעלי חוש אסתטי מפותח ומודעות גבוהה לעיצוב והצגת הדברים. על כן, רק הגיוני כי מעצב בגדים אשר מעוניין לשווק את בגדיו ירצה להיות שותף בתהליך עיצוב הקטלוג. במקרה של קטלוג הנבנה כאלבום תמונות דיגיטאלי, יכול מעצב הבגדים לעשות הרבה יותר מזה – הוא יכול לבנות מאפס את הקטלוג כולו ולקבוע כיצד הוא יראה לפרטי פרטים, והכול בקלות ובפשטות מקסימאלית. עיצוב אלבום דיגיטאלי הוא משימה קלה ופשוטה, כאשר בידי המעצב ניתנים כלים פשוטים לקבוע בדיוק כיצד יראה האלבום. כך, מעצב הבגדים שלנו יכול לקבוע את הצבעים, מיקומי התמונות השונות, סוג הנייר וגודלו,  המלל הכתוב ושאר המאפיינים של הקטלוג שלו. ניתן לעשות את כל הפעולות הללו ישירות מהמחשב הביתי, וכך לבנות קטלוג מעוצב לעילא, בדיוק על פי ההעדפות האישיות.

  

כך, יכול מעצב הבגדים לקחת חלק מהותי בתהליך השיווק של הקולקציה שלו, ולעצב לא רק את הבגדים, אלא גם את הקטלוג המציג אותם. כמובן שכל זה נכון גם עבור מעצבים/אמנים מתחומים נוספים, דוגמת אמני קעקועים, מעצבי שיער, מאפרים וכל בעל מקצוע אחר המעוניין לעצב את הצגת הקולקציה שלו על פי טעמו האישי.

 

הטכנולוגיה המפותחת של ימינו הביאה לידי כך כי תחומים אשר בעבר היו מנת חלקם של אנשי מקצוע בלבד, הופכים להיות נגישים עבור כולם. אלבומים דיגיטאליים הם דוגמה מצוינת לדרך בה מלאכה אשר נעשתה בעבר על ידי עורכים גראפיים בלבד, נעשית כיום על ידי כל מי שיש לו גישה בסיסית למחשב ומתעניין בכך. במקרה של מעצבי בגדים, הטכנולוגיה הזו שמה בידיהם את האפשרות להעניק לקטלוג הבגדים את המגע העיצובי האישי שלהם.